- CONCEPTE: procés pel qual estudiants que, admesos i matriculats en un programa de doctorat, han gaudit d’una baixa temporal per motius personals d'aquests estudis durant un any o dos (amb autorització prèvia) i demanen poder continuar-los el mateix curs de finalització de la baixa o, com a màxim, el curs immediatament següent a la finalització de la baixa. De forma transitòria per al curs 2024-25, també poden sol·licitar reprendre estudis els doctorands/es que no s’han matriculat un únic curs acadèmic i es volen reincorporar el curs immediatament següent.
Tràmits per sol·licitar-ho | |
---|---|
Qui: | La persona interessada, o persona autoritzada, prèvia identificació. |
On: |
Al Registre General de la Universitat Rovira i Virgili o a qualsevol dels seus registres auxiliars, adreçada a la secretaria del departament del coordinador/a del programa de doctorat. En certs casos, també podrà presentar-la a través dels tràmits en línia de la Intranet de la URV (registre d'altres tràmits administratius). |
Quan: |
La sol·licitud s'ha de presentar dins dels tres mesos anteriors a la finalització de la baixa temporal per motius personals. Hi ha dos terminis de sol·licitud:
|
Com: | Presentant la sol·licitud degudament omplerta, adreçada al coordinador o coordinadora dels estudis de doctorat corresponents. La sol·licitud ha d’incloure el pla d’investigació actualitzat i ha de comptar amb el vistiplau (firma) del director o directora de tesi. |
Cost: | La sol·licitud d'aquest tràmit no té cap cost. |
Observacions: |
L’Escola de Doctorat (ED) revisa l'expedient, n'informa a la comissió acadèmica del programa de doctorat, i li lliura la sol·licitud i documentació presentada per la persona sol·licitant. De forma transitòria per al curs 2024-25, en el cas que durant un curs acadèmic un doctorand o doctoranda no hagi formalitzat la matrícula, pot sol·licitar reprendre els estudis al curs immediatament següent. Si la comissió acadèmica del programa de doctorat ho autoritza, un cop que el doctorand o doctoranda s'hagi matriculat, la Secretaria de Gestió Acadèmica del seu Campus/Centre ha d'emplenar aquell curs com a baixa voluntària per no haver formalitzat la matrícula. Aquest tipus de baixa interromp, també, el còmput de temps per a la realització de la tesi. La suma del període de baixa voluntària per motius personals i de la baixa voluntària per no haver formalitzat la matrícula en cap cas no pot superar els dos anys, tenint en compte, a més, els requisits exigibles en cada cas per a la seva aplicació. |
Resolució de la sol·licitud | |
---|---|
Qui: | La comissió acadèmica del programa de doctorat. |
Quan: |
|
Com: |
La comissió acadèmica ha de tenir en compte el què exposa la persona interessada i els elements que consideri oportuns. En funció d’això, ha de prendre l’acord d’acceptació o no de la continuació dels seus estudis. Al mateix temps, ratificarà o no el pla d'investigació/projecte de tesi inicial, així com el director o directora de tesi. La comissió acadèmica informa a l'ED lliurant-li l'original de la resolució. L’ED actualitza les dades al sistema i envia la còpia de la resolució corresponent, mitjançant el correu electrònic, a la persona interessada, tutor/a i/o director/a, al departament i a la coordinació del programa. L’ED fa arribar el document a la Secretaria de Gestió Acadèmica de Campus/Centre perquè l'arxivi a l'expedient de l'estudiant i el matriculi en les dates previstes. |
Efectes econòmics: |
La Secretaria de Gestió Acadèmica de Campus/Centre formalitzarà la matrícula en les dates establertes i farà arribar el rebut a l’estudiant, que haurà d’abonar-lo (consulteu el llistat d’adreces per contactar amb la Secretaria del Campus que us correspon).
|